Adriana Hoogenboom Publieksprijs

Tijdens de jaarlijkse “You’ve Got Talent” talentenjacht in de Grote Kerk in Epe kan het publiek via stemming haar voorkeur voor een over all winnaar aangeven. Deze publieksprijs wordt jaarlijks gesponsord door de Adriana Hoogenboom Stichting en bestaat uiteen geldbedrag en een speciaal ontworpen bronzen plaquette.

De plaquette stelt een antiek Grieks theater voor en verwijst naar de plaats waar de wortels van het hedendaagse theater liggen. Zang, dans, muziek en toneel werden in deze theaters al ver voor onze jaartelling opgevoerd.

In januari 2018 was de winnaar van deze publieksprijs Daan Steensma, beatboxer.

De Schaapskooi schreef hierover het volgende:

EPE- Afgelopen vrijdag (19 januari 2018) vond in een afgeladen Grote Kerk in Epe de spannende finale van de negende editie van You’ve Got Talent Epe plaats. Onder grote publieke belangstelling streden 20 kandidaten om de felbegeerde eerste plaats.

De door de vakjury gekozen winnaar was trompettist Milan van Munster die samen met pianist Remon Holubek een betoverende versie van ‘Sorry’ van Kyteman speelden. Vanaf de eerste noot waande je jezelf in een andere wereld.

De tweede prijs ging naar beatboxer Daan Steensma. Hij improviseerde een compositie met verschillende live opgenomen drumbeats en geluiden die hij ter plekke inzong en mixte deze als volleerd DJ. Het publiek was razend enthousiast en stemde via SMS massaal op Daan. De publieksprijs werd daarom ook door Daan gewonnen. Het geldbedrag en een plaquette die bij de publieksprijs horen werd ter beschikking gesteld door de Adriana Hoogenboom stichting en overhandigd door de heer Cees Wittekoek.

De derde prijs ging naar zangeres Carlijn Stoffers. Zij zong ‘Never enough’ van Loren Allred. De geldprijzen werden gesponsord door de Rabobank Noord Veluwe. De vakjury bestond uit zangeres Zosja el Rahzi, pianist Steven Faber, popjournalist Dennis Dekker en voorzitter Jan Bertil Pool van Cultuurplein Noord Veluwe.
De heer Meijer van de Rabobank overhandigde de prijzen. De serviceclubs Rotary en Inner Wheel uit Epe hebben samen met het Cultuurplein Noord Veluwe weer een geslaagd muziekspektakel georganiseerd.

In 2019 viert You’ve Got Talent haar tienjarig bestaan. Een feest dat zeker groots gevierd gaat worden.